Als je bij Bol iets bestelt, heb je het in de meeste gevallen snel in handen. De levertijd staat er altijd bij dus heb je nu net een nieuwe zak kattenvoer nodig, wil je een dvd bestellen of komt het boek waar je al lange tijd op wacht, eindelijk uit? Bestel het dan direct en betaal pas achteraf. Achteraf betalen bij Bol doe je via iDeal of een overschrijving. Net wat jij het handigste vindt.
Plaats je een bestelling bij Bol? Dan heb je tal van manieren om deze te betalen. Hierbij kies je uit vooraf of achteraf betalen en dan op de manier die jij wilt. Kies je voor achteraf betalen bij Bol? Dan doe je dit op de volgende manieren:
Voor de eerste twee manieren krijg je 14 dagen de tijd om je schuld in te lossen. Betaal je met een creditcard? Dan wordt het bedrag automatisch afgeschreven.
Achteraf betalen bij Bol is handig. Zo haal je het gekozen product eerst in huis en bekijk je of het is wat je ervan verwacht. Als je inlogt bij Bol, doe je dat met je e-mailadres en een wachtwoord. Klik daarna op Facturen betalen. Dan zie je direct welke facturen er nog open staan en hoeveel tijd je krijgt om deze te betalen. Dit doe je soms meteen maar als het beter uitkomt om nog een paar dagen te wachten, doe je het op een later tijdstip. Er staat bij elke bestelling aangegeven hoeveel dagen je nog de tijd hebt om te betalen. Het maakt niet uit of je je bestelling bij Bol of bij een van de partners doet. Ook daar betaal je achteraf, gewoon via Bol en zij regelen de rest. Dit is voor jou als klant erg makkelijk omdat je gewoon via Bol je zaken regelt. Je bestelt en betaalt daar en als er iets niet in de haak is met het product, handel je dit via deze website zelf af. Als je meerdere facturen open hebt staan, mag je deze in één keer betalen. Dit is ook mogelijk als de vervaldatum niet hetzelfde is. Je betaalt de openstaande facturen dan gewoon tegelijk. Wil je de betalingen spreiden? Betaal dan gewoon eerst de factuur die het eerste verloopt. Het bedrijf houdt je wel op de hoogte als de betaling nog niet voldaan is en de datum waarop dit gedaan moet zijn, nadert. Zo krijg je er geen extra kosten bij.
Het is in de meeste gevallen mogelijk om bij Bol achteraf te betalen. Soms lukt het niet en er zijn wel regels waarmee je rekening moet houden.
Op dit moment heeft Bol.com nog geen mogelijkheid om gespreid te betalen. Als je de betaling wil uitstellen kies je dus voor achteraf betalen. Mocht deze periode voor jou alsnog te kort zijn om aan je betalingsverplichting te voldoen, dan kun je ervoor kiezen om een krediet aan te gaan.
Hou er rekening mee dat ook achteraf betalen niet voor elk product op Bol.com beschikbaar is. Digitale producten en abonnementen vormen bijvoorbeeld een uitzondering. Doorgaans staat ‘achteraf betalen’ tussen de betaalmethodes bij jouw bestelling. Staat het er niet tussen? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:
Zakelijke klanten hebben bij Bol.com de mogelijkheid om een eigen account te openen. Die is verbonden met hun webshop waar ze producten verkopen en/of een affiliate account beheren. Voor deze groep is het sinds oktober 2023 echter niet meer mogelijk om achteraf te betalen. Bol.com constateerde dat er teveel misbruik werd gepleegd. Om fraude te voorkomen is deze optie daarom uitgeschakeld. Particuliere klanten mogen trouwens nog wel gebruik maken van de mogelijkheid om achteraf te betalen.
Na het bezorgen van jouw laptop of afbetaling stuurt Bol.com een factuur naar jouw account. Ook ontvang je een e-mail met een betaallink. Ben je achteraf toch niet tevreden over de bestelling? Stuur de laptop dan zo snel mogelijk retour. De factuur vervalt en je hoeft achteraf niets meer te betalen.Hoeveel betalingsherinneringen stuurt deze webshop?Doorgaans heb je bij Bol.com twee weken de tijd om de openstaande factuur te voldoen. Na het vervallen van deze termijn ontvang je een kosteloze herinnering. Vervolgens heb je nog eventjes de tijd om de factuur zonder extra kosten te voldoen. Doe je dat niet, dan ontvang je na twee weken een tweede herinnering met 3,50 euro als extra kostenpost. Tenslotte volgt er, wederom na 2 weken, nog een derde herinnering die eveneens 3,50 euro kost. Betaal je dan nog niet? Dan schakelt de webshop een incassobureau in. De kosten zijn uiteraard voor jouw eigen rekening.
Wil je graag betalen, maar lukt het even niet? Mogelijk is er sprake van een storing bij de bank en/of creditcardmaatschappij. Of probeer eens een andere internetbrowser. Neem bij eventuele vragen, opmerkingen of problemen contact op met de helpdesk van Bol.com. De webshop is bereikbaar op de volgende manieren:KlantenserviceTelefoonnummer: 030-310 49 95E-mail: klantenservice@bol.com
Als je iets bij Bol koopt, maar er op dat moment niet voldoende middelen voor hebt om het te betalen, dan is achteraf betalen natuurlijk handig. Zo heb je iets wat je altijd al wilde hebben toch snel in huis en betaal je het wanneer het jou schikt en wanneer je bijvoorbeeld een week later je loon gekregen hebt. In termijnen betalen is niet mogelijk bij Bol maar als je meer facturen tegelijk open hebt staan (bijvoorbeeld voor verschillende bestellingen) hoef je deze niet allemaal tegelijk te betalen. Voordeel hiervan is dat je de spullen al in huis hebt voordat je betaalt. Zijn ze niet goed of wil je iets retourneren? Dan heb je nog niet betaald en heb je geen gedoe met terug laten betalen. Reuze handig natuurlijk. Houd wel rekening met de volgende aspecten als je kiest voor achteraf betalen van een bestelling in een webshop.
Achteraf betalen voor een bestelling bij Bol is reuze handig en zeker ook aan te raden om te doen. Als er iets misgaat met een bestelling, hoef jij niet op teruggave van je geld te wachten en Bol regelt zijn zaakjes netjes. Zo koop jij iets dat je heel graag wilt hebben en betaal je gewoon als je het geld ervoor hebt. Doe dit wel altijd binnen de gestelde termijn om gedoe of extra kosten te voorkomen en er is niets meer dat je tegenhoudt om iets leuks bij Bol te bestellen!